Telefonkép, 1923
Malerei Photographie Film, a 8. Bauhaus kiadvány (Bauhausbücher) borítója, 1925
Fotogram, 1925
Tömegpszichózis, 1927
Fény-tér modulátor, 1930
Önarckép (fotogram és kollázs), 1926
Biciklis (Csendélet), 1920-1922
Kör szegmensek, 1921
Nagy vonatkép, 1920
Moholy-Nagy László weimari műtermében, 1923
Bauhaus épület Dessauban, 1926, fotó: Moholy-Nagy László
Rövid bécsi tartózkodás után, az 1920-as évek elején Berlinben telepedett le, mely igazi csemege volt a művészek számára: nyüzsgő, lehetőségektől hemzsegő metropolisz. A nemzetközi dadaizmus és az orosz konstruktivizmus hatottak rá és az irányzatok olyan képviselői, mint Raoul Hausmann, vagy El Liszickij.
1922-től rendszeresen kiállított a Herwarth Walden német író és művészeti mecénás Der Sturm kortárs galériájában, újszerű, ipari tájképeit a szintén Walden által szerkesztett folyóirat hasábjain publikálta. A berlini baloldali Novembergruppéban is láthatóak voltak munkái, mely a Walter Gropius által 1919-ben alapított Weimari Bauhaust is támogatta.
Gropius, nem sokkal azután, hogy látta Moholy-Nagy munkáit a Der Sturmban, a Weimari Bauhaus professzorává válaszotta a leköszönő Itten helyére.
"Bizonyos értelemben Gropius épp ezért választotta őt. Gropius olyan embert akart, aki úgy gondolkozik, mint ő, de nem túl neves ahhoz, hogy a vetélytársa legyen."

Hattula Moholy-Nagy

A fémműhely művészeti vezetését és a bevezető kurzus oktatását bízták rá, de emellett grafikai mappák megalkotásával, az új, korszerű Bauhaus-tipográfia megtervezésével, a Bauhaus-könyvek sorozatának megszerkesztésével is foglalkozott.
“Alapvető tanítását az architektúráról 1929-ben írta meg Az anyagtól az építészetig címmel, csupa kisbetűvel - ez a Bauhaus-tipográfia szimbolikusan társadalmi jelentésű forradalmi formabontása volt.”
Moholy 1920 tavaszán ismerkedett meg Lucia Schultz cseh származású fotóművésznővel, akivel 1921-ben házasságot kötöttek. Luciának meghatározó szerepe volt abban, hogy Moholy fotográfiához való affinitása felszínre tört, és 1922-ben első, fényjátékra épülő fotogramjainak elkészítésével kiteljesedjen.
Gropius példáját követve 1928-ban elhagyta a Bauhaust, Berlinben telepedett le feleségével, akivel fokozatosan megromlott a viszonyuk és még ebben az évben elváltak.1930-ban, Párizsban, a Werkbund-kiállításon bemutatta Fény-tér-modulátor című korai kinetikus szerkezetét, melynek felhasználásával született a Fekete-fehér-szürke című absztrakt film.
1. Fejezet 2. Fejezet 3. Fejezet Moholymotion A riportfilm Podcast EN