Iskolateremtők: Beszélgetés a jövő oktatásának lehetőségeiről.
A résztvevők olyan aktuális kérdésekre keresik a választ, mint: Mit jelent a tudás, a 21. század harmadik évtizedében? Melyek azok a megszerezhető, vagy fejleszthető képességek, melyek elengedhetetlenek a 21. századi ember számára? Melyek a legsürgetőbb változtatások, melyeket alkalmazni kell a felsőoktatási rendszerben ahhoz, hogy felkészült a világban boldogulni képes diplomások lépjék át az egyetem kapuit? Milyen előnyei illetve hátrányai lehetnek a virtuális térben történő oktatásnak? Hogyan alkalmazható a médiában a design thinking?

Nylev: angol

Prof. Ulrich Weinberg

A potsdami Hasso Plattner Institute School of Design Thinking igazgatója. A Film University Babelsberg Computer Animation professzora. A pekingi Communication University of China (CUC) vendégprofesszora, valamint az egyetem Design Thinking Innovation Center tiszteletbeli igazgatója. A TERRATOOLS és a CYPARADE cég alapítója, amelynek középpontjában a 3D animáció, a szimuláció, a multimédiás projektek és a számítógépes játékok állnak. Számos könyv társszerzője, valamint szerzője a Network Thinking –Was kommt nach dem Brockhaus-Denken című műnek.

Fülöp József, DLA habil, rektor

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) rektora. Vizuális kommunikáció tervező, illusztrátor, animációs filmrendező. 2001-től a MOME oktatója, 2005 óta az Animáció program vezetője, a magyarországi animációs BA és MA képzési programok írója, az akkreditációs anyagok készítője.

Moderátor: Falvai Györgyi

Falvai Györgyi 2015 óta a MOME Global vezetője. A közgazdasági diploma után design- és művészetmenedzsmentből szerzett MA diplomát. A Katona József Színház turné menedzsereként, majd Budapesti Francia Intézet sajtóreferenseként dolgozott, később PR- és kommunikációs szakértőként vett részt kulturális események szervezésében, majd dolgozott a filmgyártásban és filmforgalmazásban is. 2009-ben csatlakozott a MOME animáció szakához, ahol nemzetközi fesztivált és EU támogatású nemzetközi tréning projekteket koordinált.

A beszélgetés során olyan kérdésekre keressük a választ, mint hol tart ma design kultúra kutatás, milyen változásokon ment keresztül a design történet tudományos feldolgozása, milyen kihívásokkal kell szembenéznie a jövő design kultúrájának a poszt-humán korban?

Nyelv: angol

Guy Julier

Professor Department of Design at Aalto University

Guy Julier is the author of Economies of Design (2017) and The Culture of Design (3rd Revised Edition 2014). A writer, academic and practitioner, he has over 30 years of professional experience observing and researching global changes in design, economics and society. He is credited with having established Design Culture as a field of study and research.

Szentpéteri Márton, PhD

A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem tanára, a PhD program vezetője. Kutatási területe az eszme- és kultúrtörténet valamint a designkultúra-tudomány.

Road to Hollywood - Magyarok az újvilágban
A podcastban Csupó Gábor Emmy-díjas magyar-amerikai filmrendezővel, producerrel dr. Kollarik Tamás beszélget.

Csupó Gábor

Többszörös EMMY-díjas magyar - amerikai animációs filmalkotó, producer, rendező, zenész. A világhírű hollywoodi Klasky-Csupó animációs stúdió társalapítója. Olyan ikonikus, sokszorosan díjazott, hollywoodi csillaggal is büszkélkedő animációs alkotások fűződnek a nevéhez, mint a Simpson család vagy a Fecsegő tipegők.

dr. Kollarik Tamás

Magyar Filmdíjas, Bánffy Miklós-díjas producer, jogász, egyetemi oktató, filmrendező. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem igazgatója. Az NMHH Médiatanácsának volt tagja, a 2011-2019 között a Médiatanács által üzemeltetett Magyar Média Mecenatúra program koordinátora. Egyetemi oktató, szakterülete a filmigazgatás, filmjog. Nemzetközi és hazai konferenciák és fesztiválok rendszeres előadója, számos filmes kiadvány, szakkönyv szerkesztője.

A beszélgetésben olyan kérdésekre kerestük a választ, mint: Mit jelent a 21. századi oktatásban a szerzői jog, hogyan oktatjuk? Hogyan lehet a műszaki-művészeti egyetemek hallgatóinak jogtudatosságát növelni ezen téren? Mit jelent a szabad tervezés? Hol helyezkedik el ebben a creative commons/ szabad licenszek használata? Milyen következményei vannak, ha ezeket használják? Milyen jó gyakorlatok vannak az oktatásra? Jól működő rendszer lehet -e egy IP jogsegélyszolgálat a művészeti egyetemeken?

dr. Legeza Dénes

Főosztályvezető Tájékoztatási és Innovációtámogatási Főosztály

dr. Grad-Gyenge Anikó

Jogász, egyetemi docens, a BME-GTK innovációs dékánhelyettese.

dr. Takó Sándor

Producer, filmrendező, jogász, egyetemi oktató

Évtized és Paradigmaváltás - Jelen tendenciák alapján hogyan alakul a következő évtizedünk?

Alkotás menedzsment/platform menedzsment MMA Alkotói Ösztöndíj, Mecenatúra/NFI Inkubáció/

Dr. Kucsera Tamás Gergely

Filozófia szakos bölcsész és tanár, szociológus, közgazdász (MBA), nemzetközi szakértő, a politikatudomány doktora, valamint művészettudomány területen habilitált doktor. 2011 óta a Magyar Művészeti Akadémia (MMA) főtitkára. Két évtizedes oktatói és kutatói múlttal a Pécsi Tudományegyetem címzetes egyetemi tanára, a Károli Gáspár Református Egyetem docense, szakfelelőse, a Valóság főszerkesztője, illetve a Magyar Művészet társfőszerkesztője, a Közszolgálati Testület tagja.

dr. Kollarik Tamás

Magyar Filmdíjas, Bánffy Miklós-díjas producer, jogász, egyetemi oktató, filmrendező. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem igazgatója. Az NMHH Médiatanácsának volt tagja, a 2011-2019 között a Médiatanács által üzemeltetett Magyar Média Mecenatúra program koordinátora. Egyetemi oktató, szakterülete a filmigazgatás, filmjog. Nemzetközi és hazai konferenciák és fesztiválok rendszeres előadója, számos filmes kiadvány, szakkönyv szerkesztője.

dr. Vincze Zsuzsanna

Filmes szakíró, jogász, producer, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem munkatársa. Tanulmányait az ELTE jogi karán, az ELTE mozgókép és médiakultúra, valamint filmtudomány MA szakán végezte. Számos audiovizuális alkotás és filmszakmai kiadvány, rendezvény létrehozásában működött közre, producerként, kreatív alkotóként, szerkesztőként, szakértőként.

Beszélgetés a kísérleti film történeti hátteréről, aktuális helyzetéről, valamint a filmes képzések jövőjéről a technikai innovációk és a médiafogyasztás változásainak tükrében. A beszélgetés során olyan kérdésekre keresünk választ, mint: mi a szerepe az anagló technikának a kortárs kísérleti filmekben, hogyan jutnak el ezek az alkotások a közönséghez és milyen kihívásokkal néznek szembe a filmszakok oktatói a 21.században.

Lichter Péter

Filmrendező, filmesztéta, tanár. 2009-től szerkesztője a Prizma filmművészeti folyóiratnak. 2002 óta készít kísérleti filmeket, melyeket több mint kétszáz nemzetközi fesztiválon vetítettek, például a Berlini Filmfesztivál Kritikusok Hete programjában, a Rotterdami Filmfesztiválon, a New York-i Tribeca Filmfesztiválon vagy a Jihlavai dokumentumfilm fesztiválon. 2014-ben Rimbaud című rövidfilmje elnyerte a Magyar Filmkritikusok díját. 2011-től kezdve óraadó tanár az Eötvös Loránd Tudományegyetemen, a Milton Friedman Egyetemen és a Színház- és Filmművészeti Egyetemen. 2018-tól kezdve a Pécsi Tudományegyetem adjunktusa, 2020 óta a Filmtudományi és Vizuális Tanulmányok tanszék vezetője. 2016 és 2020 között 5 könyvet publikált.

Veres Bálint

Esztéta, habilitált egyetemi docens, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem DLA programjának vezetője, az egyetem esélyegyenlőségi műhelyének (TransferLab, 2012-2019) alapítója. Bölcsészeti tanulmányai mellett zenei stúdiumokat folytatott, majd a két területet összekapcsolva doktorált zeneesztétikából. Éveken át aktív zenekritikus, a Pannonhalmi Arcus Temporum Művészeti Fesztivál programszerkesztője (2005-2014), zenei intézmények tudományos munkatársa, építészeti irodák művészeti tanácsadója, művészetelméleti szakmunkák fordítója, kurátor, kerekasztal- és konferenciaszervező. Kutatási programjának keretében készítette el a 2015-ben megjelent, Hangszövedékek című önálló kötetét.

Szabó Viktória

Szabó Viktória a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem munkatársa, óraadó tanára. Kutatási területe a kortárs digitális média és a kreatív technológia alkalmazási lehetőségei a narratív műfajokban.